The Bishop of Norwich and other corrections 2008

without comments

Craig Silverman, whose website – RegrettheError – reports on corrections, retractions and clarifications from news outlets around the world, has published his excellent ‘Year in Media Errors and Corrections 2008‘.


It’s well worth reading them in full, but here’s a selection of British ones:

From the Daily Star:


Our article last Tuesday headed “It’s Sven Giggle Eriksson” pictured Mr Eriksson in a hotel restaurant with a young lady. We wrongly assumed that the lady was an admirer and suggested that he was fondling her. In fact the lady was Lina, Mr Eriksson’s daughter, with whom he was having a normal fatherly embrace. We apologise to Mr Eriksson and his daughter for the embarrassment and distress caused by the publication of the photographs and incorrect assumptions made about them.

 

From The Sun:


An article on March 29, “Everyone off my bus, I need to pray”, stated that Arunas Raulynaitis, a London bus driver and a Muslim, asked passengers to leave his bus so he could pray and that passengers later refused to re-board the bus because they saw a ruck-sack which made them think he might be a fanatic. The article included pictures of Mr Raulynaitis praying. We now accept that these allegations were completely untrue. Mr Raulynaitis is not a fanatic and he did not ask passengers to leave his bus to allow him to pray. In fact, he was praying during his statutory rest break. We apologise to Mr Raulynaitis for the embarrassment and distress caused.

From The Times:

We may owe an apology to the Department for Culture, Media and Sport. Last month we dubbed it “Whitehall’s answer to Sir Elton John” after it emerged that it had spent £ 46,000 on pot plants in two years. Now we learn that staff at the Department for Children, Schools and Families spent £ 78,000 on pot plants in a single year. The crown, thus, is theirs.

From the Guardian:

Gore Vidal was once head-butted by Norman Mailer, not the other way round. Vidal described the altercation as “marshmallow to marshmallow” when asked about it at the Hay festival 2008 (Diary, page 9, G2, May 27).

From the Daily Mail:

In articles published on 23 and 26 May 2008, we gave the impression that Mr Gest had contracted a sexually transmitted infection and alleged that he had Liza Minnelli’s dog killed without her knowledge. This was wrong. David Gest has never had a sexually transmitted infection and did not have Ms Minnelli’s dog killed. We apologise to Mr Gest for any embarrassment caused.

From Press Gazette:

The Eastern Daily Press has apologised after confusing the Bishop of Norwich with serial killer Steve Wright, known as the “Suffolk strangler”. The paper printed a letter from Rupert Read of the Eastern Region Green Party calling for brothels to be closed following the Ipswich murders saying: “Surely that is the best memorial to the women who died at the hands of Steve Wright (pictured).” But the EDP printed a picture of the Bishop of Norwich, the Right Rev Graham James, with his dog collar clearly visible, instead of Wright. The paper has printed an apology and has agreed to make a donation to a Christian group that helps prostitutes of which the Bishop is a patron.

All credit to Regret the Error

Written by Martin Moore

December 19th, 2008 at 4:44 pm

Posted in Uncategorized

Tagged with , ,

Leave a Reply